Direkte til indholdet
Gå til forsiden

Provstiudvalg

 

Provstiudvalget består af:

Erik Nielsen, næstformand for provstiudvalget, Tarm menighedsråd - mobil 20 40 81 26
Gravers Kjærgaard, Nr. Omme menighedsråd
Kristen Højbo Jansen, Faster menighedsråd
Bjarne Svendsen, Fjelstervang menighedsråd
Anna Marie Clemmensen, Skjern menighedsråd
Olav Noer, Sdr. og Nr. Bork menighedsråd
Simon Møller Olsen, præsterepræsentant
Poul Ivan Madsen, provst, formand for udvalget


Erik Nielsen er fungerende formand i perioden 1.1.-31.3.2025, 
mens Poul Ivan Madsen har studieorlov

Provstiudvalgets opgaver:

- fastsættelse af rammebevilling for kirkekassernes driftsudgifter og bevilling til anlægsarbejder.
- fastsætte det samlede ligningsbeløb i provstiet/kommunen
- godkendelse af menighedsrådenes reviderede årsregnskaber under hensyntagen til revisionsprotokollen, 
  eventuelle påtegninger og menighedsrådenes eventuelle bemærkninger til påtegningerne.
- udøvelse af forvaltningstilsyn/legalitetskontrol i forhold til menighedsrådenes forvaltning 
  af de bevilgede midler og administration.
- godkendelse af kirkegårdsvedtægter
- fastsættelse af fælles kirkegårdstakster
- godkendelse af sager vedr. præsteembedernes ejendomme 
  (salg, nedrivning, ombygning, bortforpagtning).

Overordnet følger provstiudvalget nøje de økonomiske behov i ligningsområdet 
bl.a. gennem investeringsoversigter på anlægsområdet.

Provstiudvalget ønsker at besøge alle kirker og menighedsråd i provstiet i løbet af valgperioden (4 år).
Provstiudvalgsmøder ønskes forsøgt flyttet ud til de forskellige pastorater, hvor det er muligt.
Fortsat fokus på besøg ved aktuelle projekter.

Link til vejledning om provstiudvalg / Stiftsjura januar 2025

 
Skjern Provsti, Fredensgade 9, 6900 Skjern. Tlf. 51 96 08 30, Email: skjern.provsti(at)km.dk
CVR nr.: 21253642 - EAN nr.: 5798000856653